16.07.2012

naleśniki gryczano-orkiszowe z jajem

Nowa odsłona naleśników. W tamtym roku, będąc w Paryżu, kuzynka uraczyła nas gryczanymi blinami z łososiem i gryczanymi naleśnikami. Te drugie wyjątkowo przypadły mi do gustu i gdy tylko dostrzegłam w sklepie mąkę gryczaną, szybko wrzuciłam ją do koszyka. Zapraszam na gryczano-orkiszowe naleśniki z jajem sadzonym, szpinakiem i kiełbaską.

Gryczano orkiszowe naleśniki z sadzonym jajkiem i dodatkami
Składniki na 2-3 porcje:
na naleśniki:
  • pół szklanki mąki gryczanej
  • pół szklanki mąki orkiszowej pelnoziaristej
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki wody
  • 1 jajo
  • łyżka oliwy z oliwek
  • sól do smaku
na nadzienie:
  • 3 jajka
  • 150g mrożonego szpinaku w liściach
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka masła
  • kiełbasa czosnkowa
  • 3 łyżeczki serka ziołowego
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na ciasto naleśnikowe wymieszałam, smażyłam placki na mocno rozgrzanej dużej patelni. Na maśle podsmażyłam szpinak z czosnkiem, posoliłam do smaku. Kiełbasę pokroiłam w plasterki i ugrillowałam. Usmażyłam jajka sadzone. Naleśniki smarowałam serkiem, następnie ułożyłam szpinak, jajo i kiełbasę. Brzegi placków zawinęłam do środka. Polecam.


7 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobają Toje naleśnikowe propozycje, na dziś mam zapisaną do wypróbowania wersję orkiszową, mam zamiar zrobić ją ze szpinakiem i suszonymi pomidorami, nie mogę się doczekać obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przypadły Ci do gustu :)Sama chyba jeszcze nie nadziewałam naleśników suszonymi pomidorami, ale na pewno kiedyś spróbuję. Mam nadzieję, że wszystko się uda, smacznego! :)

      Usuń
  2. bardzo apetyczne, dziękujemy za zdjęcie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie :) Szpinak uwielbiam a mąki gryczanej mam pod dostatkiem i nieraz się zastanawiam co z niej przygotować. Teraz już wiem co będę z niej robić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda kolorowo i pysznie ;) bardzo lubię szpinak w naleśnikach, zawsze się sprawdza;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny pomysł! Jajo w naleśniku to genialny wynalazek. Na pewno spróbuję i dam znać jak wyszło ;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smakowicie wygląda! Nie próbowałam jeszcze mąki gryczanej - jak tylko ją znajdę w sklepie, to na pewno wykorzystam. Ostatnio robiłam naleśniki żytno-orkiszowe - też rewelacja. A zamiast szpinaku miałam akurat jarmuż ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...