2.04.2012

orkiszowe naleśniki pełnoziarniste - niezawodne proporcje

Często korzystam z mąk pełnoziarnistych, ale mąka orkiszowa jest jedyna w swoim rodzaju. Na początku bałam się przygotowywać potrawy z wyłącznie niej, dodawałam zawsze jakąś część zwykłej białej mąki. Ale raz spróbowałam i się nie zawiodłam, powiem więcej zachwyciłam się. Naleśniki z wyłącznie orkiszowej mąki są bardziej elastyczne, łatwiej się smażą, no i są oczywiście dużo bogatsze w smaku. Świetnie będą smakowały z farszem z tego przepisu.

Pełnoziarniste naleśniki orkiszowe



Składniki na 10 naleśników:
  • 1 szklanka pełnoziarnistej mąki orkiszowej
  • 1 szklanka mleka (u mnie 1,5%)
  • 1 duże jajo
  • 1 łyżka oleju z pestek winogron
  • sól do smaku
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki mieszam ze sobą trzepaczką do jajek, solę do smaku. Na małej i bardzo rozgrzanej patelni teflonowej równo rozprowadzam po pół chochli ciasta. Smażę z jednej strony aż do ścięcia się wierzchniej warstwy naleśnika, przewracam na druga stronę i smażę jeszcze chwilę. Nie smaruję każdorazowo patelni olejem - jeśli mamy dobrą patelnie i wystarczająco ją rozgrzejemy, wystarczy olej zawarty w cieście. Takie naleśniki smakują wyśmienicie zarówno z pikantnym farszem, jak i na słodko. Polecam :)

28 komentarzy:

  1. Dziękuję Ci za ten przepis.
    Ja zazwyczaj korzystałam tylko i jedynie z orkiszu z mąką. Z samego się bałam... Ale skoro polecasz.. na pewno będą super, z takim orzechowym posmakiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ nie ma za co :) Bardzo długo się zastanawiałam, czy wrzucać przepis na to ciasto naleśnikowe. Pomyślałam, że jeśli przyda się choć jednej osobie, to już post będzie miał sens. A naleśniki smakują dużo lepiej, niż takie z mąki mieszanej, więc polecam.

      Usuń
    2. Zaraz robię . Tylko nie rozumiem podejścia typu bałam sie z samej mąki orkiszowej . Czego sie bałam ????

      Usuń
  2. Przyznaję się bez bicia. nie jadłam nigdy naleśników z mąki orkiszowej. Ba, nawet z dodatkiem mąki orkiszowej. Ale muszę wypróbować... kiedy znajdę orkisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Tesco jest, ale dość droga. Mi się przydadzą te proporcje dziękuję :)

      Usuń
  3. Maleśniki z tego przepisu wyszły przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. Wychodzą pyszne, na pewno będę wracać do tego przepisu bo warto!
    U mnie wyglądają tak: http://www.quchniawege.blogspot.com/2013/04/nalesniki-orkiszowe-ze-szpinakiem-i.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Kama

    Właśnie zrobiłam:) ja jednak wolę zwykłe białe naleśniczki bo te dla mnie mają gorzkawy posmak ale moim rodzicom zdecydowanie te bardziej smakują:) cóż kwestia gustu:)

    pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Proporcje sa okej, nalesniki pyszne i elastyczne. Nie wiem jaka masz patelnie, ale na mojej wyszlo 5 cienkich nalesnikow :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też wyszło 5 naleśników. Poprzednio robiłam z mąki pszennej. Z 1,5 szklanki mąki wychodziło mi 8 naleśników. Nie wiem jakim cudem ze szklanki mąki miałoby wyjść 10 naleśników ?

      Usuń
    2. Przepis był dodawany dość dawno więc nie pamiętam na patelni o jakiej średnicy robiłam naleśniki, natomiast nie mam powodów żeby oszukiwać w takich kwestiach na blogu :)

      Usuń
  7. Właśnie zrobiłam, naleśniki wyszły niesamowicie pyszne. <3 Na początku obawiałam się, że ciasto ma zbyt wodnistą konsystencję, ale spróbowałam mimo to i właśnie takie proporcje są idealne. Nawet bez soli. Do tego łyżeczka domowego dżemu i jest cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszły bardzo dobre :) dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy zamiast mleka można dodać wodę??

    OdpowiedzUsuń
  10. albo czy zamiast mleka mozna dodać kefiru??

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry przepis na naleśniki z mąki orkiszowej - wychodzą dużo lepsze niż z mąki pszennej! Zastanawia mnie tylko czy zamiast mleka można dodać mleka sojowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że powinny wyjść z mlekiem sojowym, ale nigdy nie próbowalam.

      Usuń
  12. naleśniki REWELACJA!!!!!!!!!!!!!!!! DZIĘKI

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobre naleśniki, ja na śniadanie zrobiłam z połowy porcji (jajko jedno małe dodałam) i świetnie się smażyły i były wyśmienite w smaku. Polecam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowny przepis! Dziękuję i smacznego wszystkim życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na Allegro mąka orkiszowa jest tańsza niż w sklepach. Właśnie zastanawiałam się nad naleśnikami z samej orkiszowej,zaczynam doświadczenia kulinarne z różnymi mąkami. Teraz wiem że można dzięki za opis :) Dzięki Tobie wiele osób będzie korzystać z mąki orkiszowej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Olecam do ciasta dodać chociaż pół łyżeczki kurkumy. Kurkuma jest bardzo zdrowa no i kolor naleśników ładniejszy. Musiałam dodać więcej wodyniż 1 szklanka, ciasto było zbyt gęste. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Justyna Abramska30 stycznia 2019 20:01

    W moim domu najbardziej naleśniki lubią dzieci i jeśli tylko jest okazja to zajadają się nimi. Najbardziej odpowiadają mi przepisy na naleśniki z https://basiazsercem.pl i z dobrym wyborem mąki. W końcu to ona jest bardzo ważnym elementem jeśli chodzi o całość produktu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o przygotowanie samego ciasta do naleśników, to ja używam do tego celu miksera - https://duka.com/pl/agd/miksery. Dzięki niemu ciasto ma idealną, gładką konsystencję. Ponadto jego zastosowanie znacznie skraca czas przygotowania naleśników. Wcześniej ich przyrządzenie zajmowało mi zawsze trochę czasu.

      Usuń
  19. Uwielbiam naleśniki w każdym wydaniu. Często jadam je na słodko z dodatkiem dżemu lub syropu klonowego. Same ciasto robię stosując się do porad zawartych na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/, dzięki którym jeszcze nigdy nie zaliczyłam wtopy :). Zgadzam się z przedmówcą, że bardzo ważny jest odpowiedni typ mąki, która jest głównym składnikiem ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyszły wspaniałe. Do tego zmiksowane banan, kakao i trochę syropu z agawy.mniam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy może Pani określić jaki został użyty typ mąki 1850 , 2000 ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...