5.04.2012

soczewicówka. Zupa, która miała być gulaszem

W rodzinnym domu często zdarza mi się ugotować coś wspólnie z tatkiem. Tym razem tato poddusił mięso, ja miałam misję "zrób z niego gulasz". Myślę sobie - super, dawno nie jadłam. Ale na drodze do gulaszu stanęła pewna przeszkoda - dorzucony przeze mnie czosnek  miał jakiś dziwny posmak. No ,to trzeba było go jakoś rozcieńczyć - tak też powstała ta zupa.

zupa gulaszowa z soczewicą



 Składniki:
  • 4 kotlety schabowe
  • 300g antrykotu wołowego
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • 1,5 szklanki czerwonej soczewicy
  • pół pęczka zielonej pietruszki
  • majeranek
  • czerwona słodka papryka
  • pieprz, sól
  • ziele angielskie, liść laurowy
  • puszka pomidorów lub 1 duży pomidor i 3 łyżeczki koncentratu
  • olej
  • 2l bulionu warzywnego
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1 łyżka mąki
Sposób przygotowania:
Tato poddusił pokrojone mięso z cebulą i szklanką bulionu. Ja dodałam do niego czosnek, paprykę i poddusiłam razem. Następnie zalałam bulionem i zagotowałam z przyprawami i pietruszką. Do gotującej się zupy wsypałam soczewicę, a gdy zmiękła pokrojone pomidory. Gotowałam razem jeszcze jakieś 10 minut. Całość zagęściłam mieszanką mleka i  mąki. Zupa wyszła aromatyczna, gęsta i bardzo pożywna. Polecam :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...