18.04.2012

Makaron ryżowy z kurczakiem curry

Od jakiegoś czasu zatrzymuję się na półkach z orientalnymi produktami. I tak w mojej spiżarce znalazłam mleczko kokosowe, zielone curry, przyprawy do kuchni chińskiej, czy makaron ryżowy. Mam jednak trudność w przygotowywaniu dań kuchni azjatyckiej. Zwyczajnie nie wiem, jak łączyć produkty, jakich przypraw użyć. Ale czas się przełamać i zacząć swoją przygodę z szeroko pojętą azjatycką kuchnią, a właściwie z kuchnią Alisz, w której użyte będą produkty uznawane za azjatyckie. Dzisiaj makaron ryżowy z indykiem w sosie curry, a raczej moja wolna interpretacja tego tematu. Efekt był naprawdę bardzo dobry - pikantność curry i chilli została świetnie przełamana mleczkiem kokosowym. Sos wyszedł kremowy i aromatyczny.

Makaron ryżowy z kurczakiem curry

Składniki na 2-3 porcje:
  • 200g makaronu ryżowego wstążki
  • 1 duża pierś z kurczaka
  • pół czerwonej papryki
  • pół zielonej papryki
  • czarne oliwki (wiem, wiem bardzo azjatyckie... )
  • olej z pestek winogron
  • 2-3 łyżeczki zielonej przyprawy curry
  • 1 łyżeczka przyprawy do kuchni chińskiej
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek imbiru
  • łyżeczka ostrej pasty chilli 
  • łyżeczka sosu sojowego
  • 180ml mleczka kokosowego
Sposób przygotowania:
Na oleju podsmażyłam curry, przyprawę chińską,imbir  i czosnek. Dodałam pokrojoną w paski pierś z kurczaka i papryki. Całość chwilę smażyłam, zalałam mleczkiem kokosowym, doprawiłam solą, pastą chilli, sosem sojowym i dorzuciłam oliwki. Dusiłam do zagęszczenia się sosu. Podałam z makaronem ryżowym.


2 komentarze:

  1. Ja mam takie dziwne wrażenie, że w Azji (takiej indyjskiej) łączy się wszystko ze wszystkim. Oczywiście, jeżeli chodzi o przyprawy.
    A taką kuchnię bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowite danie i jeszcze bardziej smakowite zdjęcie;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...