18.01.2013

wytrawne babeczki z ciasta francuskiego.

Gotowe ciasto francuskie warto mieć w zapasie, można z niego wyczarować naprawdę szybkie przekąski. Do babeczek z ciasta francuskiego wrzucam prawie wszystko, są świetnym pomysłem na wykorzystanie resztek z lodówki.  Dzisiaj wylądował w nich farsz z kapusty włoskiej i soczewicy.

Wytrawne babeczki z soczewicą i kapustą włoską
Składniki na 12 sztuk:
  • 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego
  • 1/2 małej kapusty włoskiej
  • 1/2 szklanki czerwonej soczewicy
  • 1 czerwona cebula pokrojona w piórka
  • 3 posiekane ząbki czosnku
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • pół łyżeczki czerwonej papryki
  • łyżeczka majeranku
  • szczypta pieprzu kajeńskiego
  • sól
  • olej
  • cheddar
Sposób przygotowania:
Czosnek i cebulę podsmażyłam na oleju. Z kapusty usunęłam twarde części i zewnętrzne liście, a resztę drobno poszatkowałam, dodałam do cebuli i czosnku. Posoliłam i dusiłam pod przykryciem ok 15 minut. Odkryłam, dodałam koncentrat pomidorowy i ugotowana soczewicę, doprawiłam i smażyłam do czasu odparowania płynu. Ciasto francuskie podzieliłam na 12 równych kwadratów, ułożyłam je w silikonowych foremkach na muffiny. Tak przygotowane napełniłam farszem i dodałam po kawałku sera. Piekłam 20 minut w 180 stopniach.

3 komentarze:

  1. Bardzo fajne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie czegoś takiego szukałam na jutrzejsze przyjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne na niespodziewanych gości;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...