27.01.2012

Pasta z białej fasoli z suszonymi pomidorami

Uwielbiamy różnego rodzaju domowe pasty do chleba i smarowidła "typu hummus". Są pyszne, zdrowe i fantastycznie pasują do ciemnego domowego pieczywa. Dzisiaj przedstawiam świeżo odkrytą pastę z białej fasoli. 

Pasta z fasoli z suszonymi pomidorami

Składniki na miseczkę pasty:
  • 350 g ugotowanej białej fasoli lub fasoli z puszki
  • 4 łyżki nasion słonecznika
  • 3 suszone pomidory w oleju
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki zalewy z suszonych pomidorów
  • sól do smaku
Przygotowanie:
Fasolę namoczyłam na noc i gotowałam ok 3 godzin, 15 min przed końcem gotowania dodałam łyżeczkę soli. Ponieważ moja fasola miała wyjątkowo twardą skórkę obrałam ją na wszelki wypadek. Obraną fasolę wystarczy już tylko wrzucić do malaksera, dodać słonecznik, pokrojone pomidory oliwę i olej z pomidorów i wszystko wymieszać na gładką pastę. Może się okazać, że do uzyskania odpowiedniej konsystencji potrzebne będzie nieco więcej oliwy. Ja mojego smarowidła już nie dosalałam - fasola była wystarczająco słona po ugotowaniu. Tą wersję podstawową można urozmaicić na mnóstwo sposobów - dodając np. chilli, kmin rzymski, czy czosnek. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...