19.09.2012

Domowe jadalne miseczki

Nie raz zatrzymywałam się w sklepie przy takich gotowych miseczkach babeczkach. Bardzo podobała mi się idea, ale jakoś nigdy po nie nie sięgnęłam. Teraz, kiedy kupiłam sobie silikonowe foremki na muffinki, mogłam zrobić takie sama. Przygotowanie do upieczenia 8 sztuk zajęło mi mniej niż 5 minut. Wyszły kruche, maślane, pysznie smakują z owocami. Ale pomysłów na ich wypełnienie jest mnóstwo - mogą być miseczkami na budyń,  bitą śmietanę, czekoladę... Sprawdzą się też znakomicie w wersji na słono - wtedy zamiast łyżeczki cukru ciasto należy lekko posolić. Następnym razem przygotuję właśnie takie z sałatką z pomidorów i fety :)

 Kruche jadalne miseczki

Składniki na 8 sztuk:
  • 150g mąki pszennej
  • 50 g masła
  • 1 jajo
  • łyżeczka cukru
Sposób przygotowania:
Mąkę, posiekane masło, jajo i cukier wyrobiłam na gładkie ciasto. Następnie wyłożyłam nim równomiernie dno i ścianki silikonowych foremek na muffiny, nakłułam widelcem. Piekłam 15 minut w 190 stopniach.

11 komentarzy:

  1. piękne zdjęcia i pomysł z wykorzystaniem foremek, ja już chciałam kupić takie specjalne do tartinek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i gorąco je polecam - super sprawa :)

      Usuń
  2. Świetne i bardzo praktyczne :) Można dać co się lubi, a ładnie wygląda (no i smakuje!)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł, bo wszystkie nie są takie same, tylko po upieczeniu wypełniasz czym sobie tam chcesz;)

    OdpowiedzUsuń
  4. witam.babeczki wlasnoreczne, super pomysl, ale mnie interesuje jak przebiega wylepianie mekkich silikonowych foremek, dosc sztywnym i kruchym ciastem? czy nie jest ono pracochlonne i denerwyjace, ze podczas nacisku palcem, foremka sie deformuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te się tego bałam, ale ciasto z tych proporcji jest dosyć plastyczne. Nie miałam żadnych problemów z wylepianiem foremek :)

      Usuń
  5. wyglądają prześlicznie i naprawdę smakowicie ;)
    to prawie jak tartaletki, tylko wyższe i głębsze bo z foremek na muffinki..pycha!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...