22.02.2012

Gulaszówka oby na zakończenie zimy

Gulaszowa to moje ulubiona zimowa zupa. Pożywna, gęsta, pikantna i rozgrzewająca. Nie przepadam za ziemniakami - tutaj jednak są przepyszne.

Składniki na 6 porcji:
  • 1 średniej wielkości udziec z indyka
  • 300g pieczarek
  • 1 duża papryka czerwona
  • 2 marchewki
  • 5 większych ziemniaków
  • 3 ząbki czosnku
  • pół papryczki pepperoni
  • puszka krojonych pomidorów
  • przyprawa do gulaszu
  • majeranek, liść laurowy, ziele angielskie
  • czerwona papryka w proszku
  • ew. kostka rosołowa
  • łyżka mąki pszennej
  • olej

Sposób wykonania:
Pokrojone w kosteczkę czyste mięso z udźca podsmażyłam na oleju z przyprawą do gulaszu, dodałam pokrojone: marchewkę, pieczarki oraz paprykę i czosnek. Dusiłam podlewając w miarę potrzeby wodą ok 20 minut. Po tym czasie dolałam ok. 1,5l wody, dodałam resztę przypraw wraz z pepperoni. Do gotującej się zupy wrzuciłam pokrojone ziemniaki. Kiedy ziemniaki zmiękły dodałam pomidory z puszki, doprowadziłam do wrzenia i zagęściłam mąką rozrobioną w pół szklanki wody. Zupę trzeba doprawiać indywidualnie, dlatego nie podaję ilości przypraw - dla mnie musi być naprawdę pikantna. Smacznego!

1 komentarz:

  1. potrzebne nam są teraz takie rozgrzewające dania :)
    pozdrawiam cieplutko
    Szana-Banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...