29.08.2012

kremowa cukiniowa

Nie miałam wczoraj pomysłu na dzisiejszy obiad. A jeśli nie mam pomysłu, to kupuję cukinię, z której można wyczarować milion super obiadów z pomocą tylko tego, co znajduje się w lodówce. Wstałam z ochotą na zupę i tak powstał smakowy krem z grillowanej cukinii. Niby nic wielkiego, ale dla mnie to esencja lata.

Kremowa zupa z grillowanej cukinii
Składniki na 2-3 porcje:
  • 2 małe cukinie
  • 1l bulionu warzywnego
  • 3 ząbki czosnku
  • garść świeżych listków bazylii
  • garść świeżych listków oregano
  • pół szklanki mleka
  • 3 łyżki świeżo tartego parmezanu + parmezan do posypania gotowej zupy
  • makaron pełnoziarniste wstążki
Sposób przygotowania:
Cukinię pokroiłam w kostkę i ugrillowałam na patelni grillowej. Tak przygotowaną zalałam bulionem, dodałam posiekany czosnek, świeże zioła i gotowałam około 15 minut. Po tym czasie wyciągnęłam z zupy 1/4 cukinii, a pozostałą część zmiksowałam. Wyciągniętą cukinię wrzuciłam z powrotem do garnka, dodałam mleko i starty parmezan, zagotowałam. Gotową zupę podałam z ugotowanym wcześniej makaronem,  posypałam świeżo tartym parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...