23.08.2012

tarta z cukinią i kozim serem

Tarta chodziła za mną od dawna, ale jakoś nie miałam ochoty bawić się z robieniem ciasta. W końcu kupiłam gotowe francuskie i wyszło prawdziwe cudo. Tarta z grillowaną cukinią, pomidorami, szynką dojrzewającą i kozim serem. Da się dobrać smaczniejsze dodatki? ;-) Mój środek wyszedł lekko płynny (nie surowy). Nam pasuje taki gęsty sos śmietanowo - serowy pod przykryciem z warzyw. Jeśli chcecie, żeby środek był zwarty, dodajcie więcej jajek. 

Tarta z grillowaną cukinią, pomidorami i serem kozim
Składniki na tartę o średnicy 28 cm:
  • opakowanie świeżego ciasta francuskiego
  • 200ml śmietanki kremówki
  • 3 jaja
  • 4 łyżki świeżo tartego pecorino romano
  • 4 plastry szynki długo dojrzewającej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 młoda żółta cukinia
  • 2-3 pomidory
  • kilka plastrów sera koziego ( u mnie kozia gouda)
  • kilka czarnych oliwek
  • oliwa z oliwek
  • otręby orkiszowe
  • sól, pieprz
  • świeża bazylia
Sposób przygotowania:
Formę do tarty posmarowałam oliwą i wysypałam otrębami. Tak przygotowaną wyłożyłam dokładnie ciastem francuskim. Śmietankę wymieszałam z jajkami, pokrojoną szynką, parmezanem i odrobiną pieprzu - całość wylałam do formy. Cukinię pokroiłam w cienkie plasterki, ugrillowałam na patelni. Pomidory pokroiłam w krążki, ser na małe kawałki. Na masie układałam na przemian cukinię, pomidory i ser. Całość udekorowałam oliwkami i posoliłam. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut. Kroiłam, kiedy lekko ostygła, podałam ze świeżą bazylią.
Przepis dodałam do akcji Rasta, organizowanej przez Aniko

11 komentarzy:

  1. Wow, prezentuje się bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada swietnie, takie kolory na talerzu momentalnie poprawiaja mi nastroj!

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być pyszne, kolory doskonale się uzupełniają;)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna, wesoła. te kolory idealnie oddają piękno wakacyjnych dni!

    OdpowiedzUsuń
  5. boskie kolory, jem oczami! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. słoneczna, letnia i bardzo apetyczna! aż ma się ochotę wyciągnąć rękę po kawałek takiej tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda po protu fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda, taka letnia, w sam raz na gorące dni! ostatnio też robiłam podobną i była pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna i do tego jak pięknie i apetycznie wyglądająca. :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...