25.07.2012

Zupa kukurydziana z curry!

Zostałam zaproszona przez MartynCię do wspólnego gotowania. Bardzo spodobał mi się temat, czyli zupa kukurydziana. Przyznaję, że nigdy nie wpadłam na zrobienie zupy z kukurydzy, a uwielbiam kulinarne wyzwania. W wydarzeniu oprócz mnie biorą udział: Katie, whiness, marinia, lutka40, Edith, Dzikowiec Beatrice, Eliza, Kats i Gosik. Jeśli macie więc ochotę na kukurydziankę w winnym wydaniu, zajrzyjcie na pozostałe blogi :) U mnie wersja z curry i makaronem ryżowym, czyli słodko -pikantna, pyszna!

Zupa z kukurydzy z curry i makaronem ryżowym
 Składniki na 4 porcje:
  • 1,5l bulionu warzywnego
  • pół czerwonej papryki
  • pół cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek świeżej pepperoni
  • puszka (340g) konserwowej kukurydzy
  • 2 łyżeczki curry
  • pół łyżeczki mielonego imbiru
  • sól, pieprz
  • zielona cebulka
  • makaron ryżowy wstążki
Sposób przygotowania:
W bulionie ugotowałam posiekaną cebulą, czosnek, pepperoni i pokrojona na paseczki czerwoną paprykę. Kukurydzę zmiksowałam razem z zalewą na gładką pulpę, dodałam do bulionu. Całość doprawiłam curry, imbirem, solą i pieprzem i chwilę razem pogotowałem. Podałam z makaronem ryżowym posypane posiekaną cebulką. Smak tej zupy wspaniale wzbogaciłoby również mleko kokosowe i odrobina limonki.



6 komentarzy:

  1. haha, genialne ;) i podałaś ją w puszce ;) super. zapisuję Twoj przepis również, kiedyś na pewno go wykonam, bo zupka kukurydziana bardzo mi posmakowała ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. i oczywiście zapraszam do wrzucenia zupki w akcję "Kukurydziane wariacje" na durszlaku, niech ludzie zobaczą Twoje cudo ;). Jako, ze bierzesz udział we wspólnym gotowaniu nie musisz wklejać banerka na bloga ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Taką egzotyką trochę powiało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale podana! I jeszcze ma w sobie moje ukochane curry!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z curry musi świetnie smakować

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, pycha, bardzo podoba mi się dodatek makaronu ryżowego :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...