10.03.2012

owsiane karmelki razowe


Miałam wczoraj ochotę zrobić coś słodkiego, najlepiej ciasteczka. Ale.. nie było w domu masła :) Ochota na coś owsianego doprowadziła do stworzenia tych oto karmelków - słodkich i chrupiących :)

Składniki na 12 "ciasteczek"
  • 3/4 szklanki płatków owsianych
  • 1/4 szklanki słonecznika
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki wody
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 szklanki mąki pszennej razowej
  • 4 łyżki oleju z pestek winogron

 Sposób przygotowania:
Na oleju uprażyłam płatki i słonecznik, dodałam cukier i podgrzałam ok 2 minuty. Zdjęłam z ognia, dodałam mąkę, proszek do pieczenia, wodę, miód. Całość dokładnie wymieszałam. Na wysmarowanej blaszce formowałam ciasteczka. Piekłam ok 30 minut w 180 stopniach. Wyszły karmelowe ciągutki, naprawdę smaczne jak na szybkie domowe słodycze :)

7 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...