9.03.2012

warzywne burgery wegetariańskie

Burgery z ciecierzycy? Jasne! Kiedyś byliśmy strasznymi mięsożercami, teraz mięso jemy może 2 razy w tygodniu. W kombinowaniu z warzywami uwielbiam nieskończone możliwości połączeń smakowych, które niejednokrotnie bardzo pozytywnie mnie zaskakują. Tak było w przypadku tych soczystych kotlecików z ciecierzycy. Nie są może najmniej kaloryczne - bo smażone na oleju, ale są naprawdę smaczne.

Składniki na 2 porcje:
  • puszka ciecierzycy (240g bez zalewy)
  • pół czerwonej papryki
  • pół młodej cukinii
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek świeżej pepperoni
  • pół łyżeczki kminu rzymskiego
  • łyżeczka przyprawy do gyrosa
  • 1 jajko
  • ok. 4 łyżki mąki pszennej 
  • olej do smażenia
Sposób przygotowania:
Paprykę i cukinię ugrillowałam, następnie wszystkie składniki oprócz jajka i mąki wrzuciłam do malaksera i zmiksowałam ( nie na papkę, tak aby w masie były kawałki nie całkiem zmiksowanych warzyw). Do gotowego ciasta dodałam jajko i mąkę, odstawiłam do lodówki na ok 2h, następnie smażyłam na rozgrzanym tłuszczu do uzyskania chrupiącej i rumianej skórki. Podałam z upieczonymi ćwiartkami ziemniaczków i sosem jogurtowo czosnkowym. Pyszota!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...